pátek 23. listopadu 2012

Don't hurt yourself, Emmett!

Nikdy jsem se vás ani nezeptala... jste tu všichni Team Edward, nebo se najde i nějakej Team Jacob? Docela by mě to zajímalo...:D Já jsem teda z tohohle hlediska team Edward, o tom, žádná, ale obecně jsem známá tím, že jsem Team Jasper...:D Což je sice trochu jiný kontext, než u Edwarda a Jacoba, ale prostě jsem Team Jasper, protože jsem ho vždycky měla nejradši:D teda spíš jsem měla nejradši Jacksona. Emmett je taky boží, obzvlásť v tomhla díle perlil:D A moje nej kámoška je Team Emmett, dodneška nosí tričko, který jsme jí dali snad k patnáctinám? No možná spíš k šestnáctinám... nechali jsme tam dát vlastní potisk, Team Emmett:D A óda na Emmetta je taky legendární:D

Aby tenhle článek ale nebyl plný plytkých řečí, měla bych jít konečně k věci:D Jen odpovězte, fakt, docela by mě to zajímalo, koho máte nejradši? Já jsem se teda včerejším dnem nejspíš změnila v Team Garrett, jak jsem očekávala, protože Lee Pace byl prostě dokonalej! Ano, správně, konečně jsem byla na (nejspíš) posledním díle Twilight ságy, na Rozbřesku 2. Než jsem na něm byla, myslela jsem si, že to, že ho rozdělili, mu ublížilo. Teď ale vidím, že vůbec ne. Kdyby tam mělo být vše důležité, co bylo v knize, vynechali by spoustu věcí, které by mi tam zkrátka chyběly, i třeba ty méně důležité. A nebo by ještě vynechali ty důležité. Myslím si, že poslední díl Twilight ságy měl všechno, co měl mít. Žádná scéna mi tam nevadila, žádná mi tam nechyběla a žádná nepřebývala. Zkrátka jsem si to maximálně užila a kdo chce vědět nějaké podrobnosti, ať se koukne do celého článku. Ale pozor, jsou tam spoilery.


Šly jsme do kina. Stejné seskupení jako já podruhé na 1. díl, a jako na všechny ostatní díly. Jen jedna věc se změnila. Nešly jsme hned po premiéře, ale až týden po té... zkrátka nám to nějak nevyšlo. To zaprvé. A zadruhé jsem asi jediná z nás tří, u které to nadšení tak nějak nevyprchalo tolik...:D Protože já umím být pro něco nadšená hodně dlouho a tahle moje Twilight posedlost trvá už od prvního filmu. Nedokážu se jí jen tak zbavit:D Ale musím říct, že chodit s nima do kina je prostě prča. Od E. pořád lítaj nějaký hlášky, který mě zabíjí, a tak:) Sranda ale začla už když jsme přišli k pokladně. Vždycky jsem ty lístky kupovala já, tentokrát E., protože má tu klubovou kartičku. No nicméně na nás tak koukal a pak prohlásil: No, je tam prázdno, takže si klidně sedněte, kam chcete. To mě fakt dostalo:D Šly jsme od 15:40, takže tam fakt moc lidí nebylo, myslím, že spíš choděj večer, znáte to. No nic, dál... další věc... neměli šunko-sýrovej popcorn! Bez něj prostě žádnej filmovej zážitek nemůže bejt ono! Aspoň jsem si to myslela, nakonec docela ušel i ten slanej, ale říkala jsem si, že to to teda pěkně začíná, kromě toho, že ve škole to stálo za prd. Ale nehodlala jsem podléhati panice.

Seděly jsme v kině, když konečně zhasli a začly trailery. Pouštěli trailer na Hobita, což bylo naprosto boží, toho už se taky nemůžu dočkat:) bude dokonalej:) no, a pak ještě nějaký, ale už ani nevim na co. Snad na nějakej film s Benem Afflekem nebo tak, ale jistá si nejsem. To mě nezajímalo. Já jsem se těšila na Rozbřesk... ačkoliv já si většinou trailery užívám. Už vím, na nějaký Beautiful Creatures - Nádherné bytosti... kámoška řikala, že je to jak další Stmívání, akorát tam jde o Čarodějnice, tak nevim:D Nicméně pak už začal film.
Respektive začaly úvodní titulky.

A musím říct, že ty se jim maximálně povedly! Byla jsem z nich nadšená, vážně krásně zpracované, hrozně moc se mi líbily:) Ale tak to bych nebyla já, abych hned při prnim záběru na Edwarda nevyprskla smíchy...:D Vím, že jsem hrozná, ale to jsem prostě já:D Každopádně úvpdní dvě scény, probuzení a lov, jsem tak nějak už viděla z těch různejch ukázek, ale tolik mi to nevadilo, na tom velkym plátně to bylo úplně jiný. Nicméně Bella jako upírka? Perfektní. Ta změna byla vážně velká a vážně skvělá:) Renesmeé, dokonce i když to bylo digitální mimino, byla rozkošná, ale teda pak, když už jí hrála neupravovaná Mackenzie, tak to bylo lepší. Ale hrozně se mi líbilo, jak se o ni Rosalie starala:) A jedna z nejlepších a nejvtipnějších scén?:D Bella se dozvídá, že se Jacob otiskl do její dcery... to bylo fakt úžasný :D ta byla fakt dokonale vytočená, to už nikdo nemohl říct, že Kristen neumí hrát... o Taylorovi už by se dalo polemizovat, ale tak aspoň neni příliš afektovanej. Ale to zas přišla hláška od E. Prej, že Pattinson nevypadá tak hrozně, jako v těch ostatních dílech, že má aspoň normální účes... a pak byla první scéna s Jakem a ona: "No, ten vypadá hrozně furt.":D Joo, s ní je sranda:D Ale dál.

Scéna, která je na těch animacích vejš, je jedna z mých nejoblíbenějších z knížky, a teď teda i z filmu, ta byla fakt vtipná. Emmett je nejlepší:D Teda nejlepší je Jasper a Garrett, ale co se týče hlášek a tak, je nejlepší Emmett:D No. Popojedem. S jednodenním odstupem už si zas přesně nepamatuju, jak to šlo po sobě, ale tu scénu, kdy se Jacob slíká před Charliem mám živě před očima... u té jsem vážně málem umřela smíchy, opravdu :D To byla hodně trapná situace:D
Abych se ale nezdržovala, tak přejdu rovnou k hlavní zápletce. Irina byla vážně skvělá, ale stejně tu postavu ráda nemám:D Co bylohrozný byl ten flashback. Dakotě to tam sice hrozně slušelo s tím účesem a tak, ale jak hodili toho malého kloučka do ohně, no... nic moc:/ ale jako líbila se mi, jak byla zpracovaná a tak, ale bylo mi toho malýho líto, páč byl děsně roztomilej:D Každopádně upíři se nám už v tomto okamžiku pomalu slétávají do domu Cullenových. Musím říct, že z některých jsem byla unešená. Oblíbila jsem si hlavně Benjamina, potom již zmiňovaného Garretta, a teda ani rusáci, rumuni, nebo co oni byli:D nebyli k zahození, co se týče postav, jinak ten blonďák vypadal fakt jak nějakej psychouš:D Prostě hrabě Drácula 1 a 2 :D To sedlo. Ale i klan z Denali se mi líbil. Jak Kate - a pozorovat její vztah s Garrettem a tak, tak Tanya, i Eleazar s Carmen, super. Amazoňanky na druhou stranu vypadali trochu až moc děsivě s těma šílenejma očima:D No, každopádně mi ale trochu přišlo, že někteří měli míň prostoru, než by si možná zasloužili. Ale chápu to, filmaři museli hrát o čas, to je jasné. E. opět po chvíli perlila, když byli Edward a Bella spolu v tom domě, těsně před tím, než Bella našla tu knížku, tak E: Panu dokonalýmu čouhaj trencle:D Jako s ní chodit do kina, to je zážitek, ať už jdete na cokoliv:D

Když vše dospělo k závěru, začala jsem se teprve pořádně děsit, protože jsem věděla z traileru a tak, že tam ta bitva prostě bude a bála jsem se, jak hrozně moc to změnili. Doufala jsem, že tak moc zase nemohli, to by jim Steph přece nedovolila, ale pak urvali hlavu Carlisleovi, zapálili ho, a já málem dostala infarkt. Ale to předbíhám. Nejprve nástup na bitevní pole:D E. někde v nějaké recenzi četla, že Cullenovi a spol vypadali trochu jak na firemním fotu:D no možná je to trochu i pravda, ale mně to rozodně dojem nekazilo, jen jsem si na to vzpomněla, takže jsem se smála. Pak záběr na Volturiovi, dokonalost:D no byl tam jeden krásnej záběr na Demitriho (Charlie Bewley) a já sem pronesla: Jéééé. E. se na mě tak koukla:D a já prej: Co? Bylo to moc nahlas? :D:D No jo no, když já za to nemůžu, vim, že je to hajzl, ale já Charlieho prostě žeru, takže sem si nemohla pomoct:D A pak se teda řešilo, jestli je Renesmeé nebezpečná, nebo ne:D no... ten smích, co předvedl Michael Sheen mi furt zní v hlavě:D MAGOR!:D Aro je proste MAGOR!:D

Líbila se mi ta scéna, kdy sestry Denali vyrazí proti Volturiovým, aby se pomstili a všichni se je snaží zastavit. Taky se mi líbilo, jak Bella natahovala ten svůj štít. Na tu scénu jsem málem zapomněla, jak to zkoušeli, ta byla taky dost vtipná:D No, a pak se na scéně objevila Alice, tak jsem si říkala, že to je zatím pořád podle té knížky, tak co bude teď, byla jsem mírně zmatená... A potom teda urvali hlavu Carlisleovi, ze mě vyletělo: To si ze mě dělaj prdel! na celý kino:D a následovalo pět minut neskutečné hrůzy a zděšení a znechucení, kdy z jedný strany se ozývalo: "Fakt nechceš vědět, jak to bude?" z druhý strany: "Ne, tohle ne, to je určitě jen nějak iluze nebo něco takovýho." A já? Hm...: "Ty parchante!" když zabili Jaspera. "Nééé" když zabili Demitriho:D jo, já vím, mám trochu posunutý priority. A následně: "Fajn, tohle už je moc mrtvejch na to, aby to byla pravda", když zabili Setha. No a taky nebyla, vize Alice, nic z toho se nestalo, jen Aro viděl, co by se stát mohlo, kdyby spolu bojovali. Umře sice hodně lidí, ale Volturiovi nevyhrají. Noooo... takže všechno skončilo nakonec tak, jak původně mělo, Nahuel tam měl jen vážně velkej štěk, doufala jsem, že by tam třeba mohl být nějaký flashback toho jeho příběhu, ale tak nevadilo to. A nakonec se tato sešlost rozešla v dobrém, ale musím říct, že v první chvíli jsem byla vážně zděšená. A musím říct, že se mi teda velmi ulevilo. Ale jako uznávám, že to tomu filmu rozhodně neublížilo, spíš naopak, film prostě potřebuje akci, a mně se ta bitva fakt líbila, byla skvěle natočená, ačkoliv mi málem způsobila srdeční zástavu... jen... jen... je tu jedna věc...


Chyba. Masivní, hrozně velká chyba, která se stala... a která mi nedošla, vůbec, a nejspíš došla málo lidem, ale jedné mojí kamarádce došla a musím jí dát za pravdu, že je skutečně velká. Alice ukázala Arovi vidinu toho, co viděla, viděla tu bitvu a tu mu ukázala... jenomže... Alice přece nemůže vidět budoucnost, ve které jsou vlci. O tohle šlo v Novém Měsíci. Bella skočila z útesu a tma... neviděla, že jí Jake vytáhl, myslela si, že je mrtvá. A teď ukazovala Arovi budoucnost, ve které jsou vlci. Správně by nic z toho neměla vidět. Jsou tu tedy tři varianty.. buď tohle tvůrcům fakt ujelo nebo nepředpokládali, že si toho někdo všimne, nebo to bylo myšleno tak, že si to Alice jen vymyslela (což si já teda nemyslím, ale A. mě o tom neustále přesvědčuje, no já s ní nesouhlasím). No, vlastně jsou ty varianty možná čtyři. Ještě je možný, že se její schopnosti zkrátka zvětšily a zlepšily, jako u Kate, u Belly a tak, ale nevím no. Oficiálně by prostě nic z toho vidět neměla... a divím se, že tohle Steph dovolila udělat.

Zas ale na druhou stranu, já jsem ráda, že to takhle bylo, jsem ráda, že tam ta bitva byla, bylo to úžasný završení, který tam naprosto sedlo do toho dramatickýho kontextu a nešlo jen o to, že to ukecali, ale nyla tam i nějaká akce, kterou prostě filmy potřebujou, rozhodně. Jen mi to nedá, abych na to neupozornila:D Úplný závěr filmu mě nadchnul:) no ta vize Alice mi přišla taková už až moc počítačová, ta dospělá Renesmeé, ale nějak to ani tolik nevadilo, ten celkový dojem to nekazilo, to rozhodně ne. A pak poslední scéna na louce:) z těch vzpomínek z ostatních filmů jsem byla skoro až dojatá a byl to krásný závěr. Jak tam byla ta fotka knihy: FOREVER. Krásné:) Byla jsem z toho trochu na měkko. S Twilight ságou jsem dospívala a pořád si nějak nechci připustit, že je to konec. Bude mi to hrozně chybět, vážně hrozně moc:( Všechno, nejen filmy, ale ty akce okolo a tak dál, prostě všechno! :'( Miluju Twilight ságu a vždycky budu, chybí mi ty časy, kdy jsem se byla schopná do něčeho takhle zbláznit. Jsou to 4 roky, co jsem Twilight viděla poprvé a já to tolik žrala, tak moc, že to ani nedokážu popsat:D Šla jsem z kina nadšená, ale trochu smutná zároveň. Závěrečné titulky byly skvěle graficky spracované, stejně jako ty úvodní, ale mně se líbily i proto, že tam byla jména všech herců, kteří si v Twilight sáze zahráli a měli tam nějakou významnější roli, to bylo krásné gesto:)

Abych to shrnula.
Bill Condon byl jednoznačně úžasná volba pro natočení závěrečného dílu celé ságy. Zvládl to úžasně a bylo to důstojné a krásné završení celé série. Já jsem rozhodně spokojená a klidně bych šla znova. Nenudila jsem se ani jedinou vteřinu. Mělo to skoro 2 hodiny, ale nic mi tam nepřebývalo. Kamarádka mi tam šeptala, že je to zdlouhavý, ale mně to tak nepřišlo, ani náhodou... Taky se mi moc líbilo, jak to obešlo kruh. Score pro 1. díl dělal Carter Burwell a pro poslední film ho dělal opět, za což jsem moc ráda, protože tense mi upřímně asi líbil nejvíc:) Rozhodně můžu doporučit, kdo jste to ještě neviděli, jděte na to, zaslouží si to být viděno. Jednoznačně:)
A myslím, že ve mně ta vášeň pro tuhle upírskou sérii zůstane už navždycky.
FOREVER.

3 komentáře:

  1. Tak jsem dočetla tenhle hrozně dlouhý článek a musím říct, že dojmy máme skoro stejné:) Jediné, co se mi moc nelíbolo, byla ta počítačová Renesmeé. Jinak dokonalost! Když začali zabíjet moje oblíbené postavy, myslela jsem, že se zblázním a popravdě mě vůbec nenapadlo, jak to nakonec skončí. A s tou Alice mi to vůbec nedošlo! Taky se divím, že jim to Stephanie dovolila!¨
    Jo a ještě musím odpovědět na tvou otázku:) Já jsem rozhodně Team Edward!! Tím nechci říct, že bych neměla Jacoba ráda, ale Edward je prostě perfektní! Ani nevím, jestli mám radši Emmetta nebo Jaspera, oba jsou seuper

    OdpovědětVymazat
  2. Tu chybu všichni omýlají dokola, ale nechápu proč. Tolik se toho nestalo. Jsem ráda, že to tam bylo. Kdo nečetl knihu, tak by stejně nepochopil, proč je Alice nevidí. Ten film to potřeboval, jinak by to byla nuda.
    A já jsem tým Jasper

    OdpovědětVymazat