středa 16. září 2015

Přišla jsem, viděla jsem a zamilovala se. Do čeho? Do AMERICAN ULTRA!

That was fucking insane!!!

Než vůbec začnu psát článek o tom, jak jsem dneska konečně viděla film American Ultra, musím vám říct, abyste se všichni vykopali do kina a rozhodně na film zavítali taky, protože to byl naprostý nářez! Ano, byl. A ano, jsem možná trochu předpojatá, ale i nezaujatý divák, který se mnou a Rosie v kině byl, říkal, že se mu to líbilo a že to bylo super. Na akčňák. No... tak když někdo nemá rád akčňáky, tak říct o nějakém, že byl super, je prostě vážně uznání, no ne? Takže ano, šla jsem dneska na American Ultra. Těšila jsem se na to snad od prvního momentu, co jsem zjistila, že v tom filmu bude Kristen hrát. A mé nadšení se stupňovalo s dalším obsazením, s dalšími informacemi, s fotkami a trailery a hlavně s informací, že půjde do kin i u nás. Když jsem se dozvěděla, že se opět podívám na Kristen na velkém plátně, byla jsem z toho úplně hotová. Nemohla jsem se dočkat. Ale mé čekání se skutečně vyplatilo! Toliko úvodem. Kdo si chce přečíst můj chabý pokus o nějakou tu recenzi, může pokračovat do celého článku. Mělo by to být bez spoilerů, snad vám neprozradím něco, co budete za spoiler považovat. Proto vám tedy nechávám tu volbu, na celý článek neklikat a nečíst dál.



American Ultra vypráví příběh Mikea Howella, který žije poklidným životem v menším městě spolu se svou přítelkyní Phoebe a jeho hlavním problémem je vymyslet, jak najít ten nejlepší moment pro to, aby Phoebe požádal o ruku. Jejich pohodový huličský život ovšem něco naruší. Někdo se Mikea pokouší zabít a on zjišťuje, že mu byly vymazány vzpomínky a že je ve skutečnosti výsledkem pokusu tajného vládního experimentu, který měl za úkol vytrénovat z lidí profesionální agenty zabijáky. Pohoda se rázem změní v boj o život, po té, co ambiciozní agent (a pěkná svině :D) Adrian Yates, rozjede akci na Mikeovu eliminaci.

Toliko k nějakému tomu shrnutí děje, bez nějakých větších spoilerů. Tohle všechno už jsme dávno věděli z trailerů a oficiálních synopsí. American Ultra je klasifikován jako akční komedie, já bych teda chtěla dodat, že ten přídomek romantická, který sami herci přidávali v rozhovorech, rozhodně sedí. Film začíná skutečně jako milý, romantický příběh a člověk by nečekal, jak se to všechno najednou totálně zvrtne. Jesse i Kris říkali, že to trochu působí jako pokračování vztahu těch postav z Adventureland, až do momentu, kdy se do toho přimotá ta část, že se je vláda snaží zabít. A tak trochu to tak opravdu je. Nechci toho říct příliš a tak se asi zaměřím na charakteristiku filmu jako takovou. Tedy na herecké výkony a na to, jak se mi to líbilo a co se mi na tom líbilo. Začnu tím druhým. Co se mi na tom filmu tak líbilo? Líbilo se mi na něm prakticky všechno. Film má pouhých 96 minut, což je v poslední době, kdy frčí tří hodinové filmy, docela nezvyk. Každá z těch minut je ale skvost, který vás prostě baví, ať už děláte, co děláte. Dobře, teď jsem možná trochu moc subjektivní, ale já nedokážu nebýt. Film skvěle ubíhá, je skvěle natočený po technické stránce, bojové scény vás pobaví i přesto, že stříká docela dost krve. Některé momenty jsou tak absurdní, až se u nich válíte smíchy. Smíchy se taky válíte, jek když se na scéně poprvé objeví Walton Goggins, z toho jsem umírala. Film je zároveň plný skvělých hlášek a momentů, které vás prostě dostanou, ale zároveň se chvílema bojíte, jak to teda všechno dopadne a jste i překvapení. Nechci nic prozradit, takže víc říkat o těch překvapeních nebudu. Ten film je akční, ale zároveň naprosto rozkošnej a kouzelnej a úžasnej a prostě zhulenej. Chvílema máte pocit, že se Max Landis taky něčím sjel, když to psal, protože jinak ho něco takovýho ani nemohlo napadnout, ale vůbec vám to nevadí, protože je to zkrátka geniální! Jestli budou takové i jeho další filmy, tak se jich nemůžu dočkat.

Herecké výkony a postavy.
Nejdříve chci říct, že Jesse byl jako zhulený spící agent FBI zaprvé naprosto úžasnej a zadruhé naprosto k popukání. Nedovedu si představit, že by tuhle roli někdo zvládnul líp, než právě Jesse Eisenberg, naprosto to vystihl. Člověk už neměl pocit, že je to herec, člověk měl skoro pocit, že kouká na skutečného člověka, bylo to tak autentický, vážně jsem mu to všechno věřila. Kristen to samé. Tihle dva byli pro tenhle film naprosto ideální volbou a jsem hrozně ráda, že se to skutečně stalo a že v tom skutečně oba hráli, že se něco nepodělalo a oni se v tomhle snímku sešli. Skvěle se doplňovali, nejen oni dva jako herci, ale i jejich postavy. Kristen byla prostě úžasná. Ano, teď přichází minutka předpojatosti. Samozřejmě, že si myslím, že Kristen byla úžasná, vzhledem k tomu, že je to moje nejoblíbenější herečka. Kdybych si nemyslela, že je výborná herečka, nevedla bych o ní blog a nebyla jí naprosto posedlá... ale vážně si myslím, že v mém subjektivním názoru, že Kristen byla jako Phoebe naprosto skvělá, je dost velký kus objektivní pravdy, protože to zkrátka každý musí uznat. American Ultra je akční komedie. Něco naprosto odlišného od filmů, které Kristen normálně točí. A naprosto výjimečného. Kristen v jednom rozhovoru řekla: "Moji přátelé si myslí, že jsem tam vtipná." A já s nimi naprosto souhlasím. Rozhodně vtipná byla. A ukázala nám, že skutečně je schopná zahrát si roli v naprosto jakékoliv pozici a bude to skvělé. Teď se ještě nehorázně těším na Equals a Anesthesia.

Další herci. Topher. Ach bože, Topher Grace. Já vím, já vím, já vím... hrál záporáka a hrál ho fakt dobře, byl na přes držku, ale bože, je to Topher Grace a já miluju Tophera Grace, jak jste jistě už zjistili, pokud jste četli některý z mých článků o American Ultra. Zahrál toho záporáka naprosto dokonale a já jsem se do něj snad zamilovala ještě víc, i přesto, že hrál toho záporáka, nemůžu si pomoct. Byl na tuhle roli skvělý, myslím, že mu to opravdu sedlo a hrozně moc se mi tam líbil. Stejně tak Connie Britton byla skvělá. Obecně její postava přinesla do příběhu další zajímavý prvek. Už jsem zmiňovala Waltona Gogginse, který hrál naprosto geniálního psychopata. A kdybych měla vyjmenovat všechny, co v tom filmu hráli, byla bych tu ještě hodně dlouho. Obecně chci říct, že obsazení mě rozhodně nezklamalo. Co mě trochu zklamalo bylo, že John Leguizamo tam nebyl o trochu víc, protože jeho postava Rose byla taky skvělá a příjemně mě překvapil. Film je natočený skutečně precizně, detailně, děj příjemně ubíhá a nenudíte se ani minutu. Zíráte na plátno a zkrátka to hltáte, a občas se málem zadusíte pitím, když zrovna padne jedna ze zabijáckých hlášek.

Musím říct, že jsem se skutečně ohromně bavila a rozhodně se chystám jít na film ještě jednou. Možná počkám tak týden, než na to dojde, protože nemám čas, ale dojde na to a těším se na to i přesto, že už jsem ho viděla a že už vím, jak to skončí a tak vůbec. Co mě teda musím říct skutečně mrzí, po shlédnutí filmu ještě víc, než před tím, že film neměl větší úspěch. Jak v Americe tak i v jiných zemích. Nevím, čím to je, lidé jsou radši na profláklé věci jako Mission Impossible 5, než aby zkusili něco nového... a nebo je na tom něco odpuzuje, protože si myslí, že to bude totální kravina. Nevím, ale opravdu mě to mrzí. Znamená to totiž, že se nejspíš nedočkáme ani pre-quelu ani sequelu, což je podle mě skutečně škoda. Ačkoliv je to možná takhle lepší. Myslím, že je možný, že by pokračování filmu celého toho ducha American Ultra zničilo. Těžko říct. Ale rozhodně na to zajděte, pokud najdete čas, peníze a nevadí vám troška krve a sprostých slov (ale není jich tam zas tolik...). Ano, je to vážně praštěnej, šílenej film, ale je to prostě jízda, která vás baví. Nebo tedy alespoň já to tak vidím. A tak doufám, že se třeba někdo z vás odhodlá jít nebo si to alespoň někde stáhnout, až to bude možné. A pokud ano, budu ráda, když se podělíte se svými zážitky.

Hodnocení: 300 bodů z 10. Vážně jsem to žrala!
- Angie.

2 komentáře:

  1. Wow, ty jsi z něho tak nadšená, že na to snad všichni půjdeme to byl rozhodně tvůj účel ! No jdu se podívat na článek a fotky pod tímto příspěvkem nebo ty fotky jsem jen zahlédla a jsou úplně bombové :)

    OdpovědětVymazat