úterý 29. listopadu 2016

O tom, jak jsem se po dlouhé době vrátila do dětství.

A to hned třikrát. Tématem týdne je tentokrát citát z mého milovaného Harryho Pottera. "After all this time?" Na to jako vždycky odpovídám: "Always". Vždycky a navždy. Článek jsem zařadila do tématu týdne na osobním blogu, ale jelikož teď Kristen nemá žádné novinky a je tu tak trochu prázdno, rozodla jsem se ho přidat i sem. Tak snad třeba aspoň někoho potěší. Ale abych nějak začala... Po téměř nekonečném čekání jsem se konečně dočkala. Od vypuštění informace, že se budou natáčet další filmy týkající se kouzelnického světa Harryho Pottera, jsem s nadějí vyhlížela den, kdy konečně uzře světlo světa. Fantastická zvířata a kde je najít. Původně to měly být tři filmy, nakonec jich bude pět. Co se v těch filmech bude dít těžko říct, ale to je až za dloho. Až za moc dlouho. Fantastická zvířata měla svou premiéru 17. listopadu a já jsem na ně šla hned další den. A potom o týden později. A potom o den později. Takže ano, viděla jsem ten film už celkem třikrát. Z toho se dá poměrně snadno odhadnout, že se mi ten film líbil. Upřímně se mi to po prvním shlédnutí muselo trošičku rozležet, ale napodruhé jsme se do toho filmu zamilovala natolik, že jsem šla ještě jednou. A ne, není mi líto těch peněz, které jsem za to dala, protože kino patří k mým 4K, za které (téměř) nikdy nelituji peněz, které za ně dám. Z nějakého důvodu je pro mě ale hrozně těžké napsat o tom článek, přestože jsem ten film viděla už třirát. Až to téma týdne mě donutilo k tomu ho dokončit. Nejspíš úplně nevynechám všechny spoilery, takže na vlastní nebezpečí. Ten nějvětší si nechám pro sebe, i když je to pro mě tedy hrozně těžké se nesvěřit :D


Fantastická zvířata a kde je najít vyprávějí příběh odehrávající se v roce 1926. Hlavním hrdinou příběhu je mladý kouzelník, který se věnuje zkoumání kouzelných tvorů, kteří v té době nemají pochopení a jsou obáváni, takže mnoho z nich kouzelníci ze strachu vybíjí, místo aby je chránili. Tento kouzelník se jmenuje Newt Scamander, v překladu Mlok, a přijíždí lodí do New Yorku s kufříkem plným magických tvorů. Hned na začátku se seznamujeme i s dalšími hlavními postavami, s Porpentinou "Tinou" Goldstein a s "nečarem" (=mudla) Jacobem Kowalskim. Tohle setkání vyvolá smršť událostí a Newt se přimotá do něčeho mnohem temnějšího, než je navrácení jednoho z tvorů do jeho přirozeného prostředí. Kromě toho, že mu pár tvorů z kufru uteče, tak New York terorizuje jakási podivná temná síla, o které nikdo neví, jestli je to zvíře nebo člověk. Kouzelnickému světu ale hrozí odhalení, což je přesně to, čeho chce dosáhnout obávaný mocný čaroděj Gellert Grindelwald. Tím bych shrnula děj jakž takž bez spoilerů. A dál už nic neslibuju.


Eddie Redmayne je v roli bývalého Mrzimorského (!!!) studenta Bradavic a nejznámějšího kouzelnického zoologa Newta naprosto dokonalý. Pokud jste někdy narazili na výraz "cinnamon roll" a neuměli jste ho definovat, tak se koukněte na Fantastická zvířata. Je hrozně roztomilý a takový správný Mrzimor. Zamilovala jsem si ho a hrozně se těším na další filmy s ním v této roli. Obecně se mi hrozně moc líbilo obsazení filmu. Dan Fogler v roli Jacoba Kowalského je takový správný dobrák a sympaťák. S postavou Tiny jsem musím říct měla trochu problém, protože v jednu chvíli všechno dost kardinálně po.... kazí. Pokazí, to je to slovo! Ale zahraná je skvěle a nakonec si člověk vytvoří pozitivní vztah i k ní. Tiny sestra Queenie, kterou hraje herečka a zpěvačka Alison Sudol, je naprosto kouzelná a perfektní. A dost značnou část filmu jsem pokaždé trávila slintáním nad Colinem Farrellem v roli bystrozora Percivala Gravese, hlavního vyšetřovatele. Ano, miluju Colina Farrella a nestydím se za to. Sice má účes na debila, jak tento účes nazývá Emily, ale on jedinej je sexy i s ním. No nic, zpět k filmu. Měla jsem trochu problém s Ezrou Millerem, já ho mám jinak vcelku ráda, nebo ho spíš nijak zvlášť neznám a neřeším. Vím, že ta postava má být divná, ale zkrátka mi moc nesedl.


Film se odehrává v takových dvou rovinách. Jednou rovinou je Newt, který se snaží pochytat tvory, kteří mu utekli. Z nichž nejvtipnější je asi hrabák, díky kterému se člověk od srdce zasměje. Nebudu vám o těch tvorech prozrazovat moc, ale jsou opravdu úžasně vytvoření a nádherní. Jsou skutečně magičtí a úplně mě to vrátilo do dob, kdy jsem byla malá a představovala si, jak všichni ti tvorové z Harryho Pottera asi vypadají. Tahle rovina je taková až se skoro pohádkovým nádechem. Druhá rovina příběhu je ale naprostý opak. Temná až děsivá. Tyhle dvě linky se prolínají, občas přeskakují dost rychle a nečekaně, ale nepřijde mi to jako něco negativního. Naopak po té temné části člověk trochu ocení něco trochu veselejšího. Jak se ale blížíme ke konci filmu, tak veselých vtipných momentů ubývá a všechno pomalu začíná dávat smysl. Nebudu vám říkat co přesně, ale zkrátka se dočkáme poměrně šokujícího rozuzlení. Respektive možná ani ne tak šokujícího rozuzlení, jako šokujícího něčeho jiného, ale to jsem slíbila neprozrazovat.

Jsem člověk, který je světem Harryho Pottera posedlý. A tak jsem si byla téměř jistá tím, že mě tenhle film nezklame. Přesto je pár věcí, které potřebují dovysvětlení a pár věcí, které mi úplně nesedí, ale zatím nic, co by popíralo dění nebo vědomí v době, ve které se odehrává příběh Harryho Pottera, takže se nebouřím. J.K.Rowling prozradila, že chce vyprávět příběh od roku 1926 až do roku 1945, kdy Brumbál porazil Grindelwalda. (To není spoiler, to je fakt známý z knih.) Také tedy bylo řečeno, že možná ne ve všech filmech bude ústřední postavou Newt. Což mi tedy přijde trochu na palici, vzhledem k tomu, že začali sérii s názvem Fantastická zvířata a kde je najít. Musím upřímně říct, že jsem od toho filmu čekala trochu něco jiného, asi i tím, že jsem si o tom snažila moc nezjišťovat, abych se moc nedozvěděla. Což ale neznamená, že to je snad něco špatného, že jsem čekala něco jiného. Naopak, alespoň jsem byla překvapená. Film skvěle odsejpá, nemá hluchá místa, nebo alespoň mně hluchá nepřišla, vyvolá ve vás různorodé emoce, od okouzlení po šok. Tedy tak to alespoň bylo u mě. Já jsem se vrátila duchem do doby, kdy vycházel Harry Potter, vrátila jsem se do dětství, do světa, se kterým jsem vyrostla a celkově jsem nadšená. Nemůžu se dočkat, co nám přinesou v příštím filmu.


Objektivnější hodnocení: 9,5 bodů z 10

6 komentářů:

  1. Jéé tak to si můžeme potřást rukama, já film včera taky absolvovala zdárně potřetí a zahrávám si s myšlenkou jít na něj o víkendu počtvrté, když to se prostě jinak nedá...naprosto mě to pohltilo a opět jsem unášená na vlnách čarokrásného kouzelného světa, na kterém jsem vyrostla a u kterého mě nikdy nepřestane mrzet, že sakra není skutečný! Upřímně stačila úvodní znělka z Harryho a už jsem měla jasno, že film budu zbožňovat, ať je jakýkoliv Pak se na scéně objevil Eddie, který tu byl ještě víc k sežrání než obvykle a bylo stoprocentně vystaráno! He, jsem ráda, že to hodlají natáhnout na pět dílů a i kdyby měly být sebevíc zkažené a zbytečně natahované (jako Hobbit!), já je budu zbožňovat, protože prostě spojitost s Harrym že Za mě tedy taky maximální spokojenost a extra bonusové body za to, jak dokonale vymyslely ta zvířátka ta byla neuvěřitelně povedené  a za odkazy na Harryho (Bradavie, Brumbál, Lestrangeová) a pidi mínus (jediný mínus, který dokážu vymyslet) za ten Colinův a i Johhnyho účes, to prostě ne! A já se upřímně dost bála té malé holčičky, která celou dobu vypadala tak podezřele, ale pak chyba lávky, i když mé detektivní schopnosti mi říkali, že to ona nebude ani náhodou, ale to s Collinem na konci jsem fakt nečekala ani já vychována na detektivkách! Sakra, potřebuji to vidět znova...jo je jasno, o víkendu jsem v kině zase

    OdpovědětVymazat
  2. Na tenhle film jsem se těšila už od té doby co oznámili že vyjde a musím říct, že předčil moje očekávání.Vlastně ani nevím, co jsem čekala, asi něco hodně podobného Harrymu Poterovi.Samozřejmě, že ty filmy si jsou podobné, protože jsou ze stejného světa, ale příjemně mě překvapilo, že to pojali podle mě úplně odlišným, kouzelným a naprosto dechberoucím způsobem!

    OdpovědětVymazat
  3. ha takto nie si sama ja som ní tiež posadnutá dalo by sa povedať    takže si to chcem pozrieť ale neviem kedy lebo do kina sa na to nedostanem už len si to stiahmuť ale i to neviem kedy lebo nie je ako si času a to ma trochu seri... ale dúfam, že ešte tento rok

    OdpovědětVymazat
  4. Wow! Tys na tomhle filmu byla třikrát? Páni, tak to si snad ještě větší filmový manika než já Já jsem Fantastická zvířata viděla v pondělí - u nás na filologii je docela dost potterovský maniáků, takže jsem vyzvídala u nich (dokonce jedna holčina měla na tenhle film prezentaci ). Většina teda říkala, že dobrý, ale na Harryho to nemá. Ale já na to jejich hodnocení zase tolik nedala, protože fantasy filmy zbožňuji :) Do Eddieho postavy jsem se zamilovala v podstatě okamžitě ♥ On byl pro roli Newta naprosto ten pravý a byl neskutečně roztomilý. Další úžasnou postavou byl Jacob. Ten byl prostě ten správný mudla! Co se týče Tiny, tak ta mi nijak zvlášť nevadila, ale její sestra mě hned okouzlila - navíc měla příjemný hlas. A všechna zvířátka byla úžasná a nádherná! Já teda film viděla v blbé kvalitě, tak se těším až ho uvidím na DVD. Každopádně hrabák byl senzační. Mně se moc líbila ta scéna z banky a nebo ta, co je v animaci Já Ezru Millera moc nemusím od doby, co jsem viděla film "Musíme si promluvit o Kevinovi", kde si zahrál strašnýho psychopata... Každopádně v tomhle filmu mi ho bylo dost líto a je škoda, že dopadl, tak jak dopadl. Ale teda přiznám se, že když jsem ho uviděla poprvé, tak jsem si říkala "týjo, to bude asi nějak příbuznej od Voldemorta"
    Abych to shrnula. Film se mi moc líbil, byla to taková klasická fantasy s vtipnými scénami, u kterých jsem se opravdu od srdce zasmála :) Na druhou stranu mi tam chyběl nějaký ten pořádný záporák - dobře, byl tu Colin, ale že by pouštěl hrůzu se říct nedá. Navíc to odhalení ve finále mi přišlo docela vynucené (každopádně doufám, že tu postavu *mrk, mrk* uvidíme v dalších filmech ;)). Závěrem už snad musím jen říct, že doufám, že mi letos pod stromeček Ježíšek donese knížky Harryho Pottera

    OdpovědětVymazat
  5. Taky patřím k věčným milovníkům kouzelnického světa a navíc zbožňuju Eddieho, takže jsem si tenhle film za žádnou cenu nechtěla nechat ujít. A v kině jsem byla dvakrát Poprvé se mi to líbilo, ale byla jsem i lehce nesvá, protože jsem čekala, že to bude víc o těch zvířatech a něco jsem nepochopila, ale podruhé jsem si to vychutnala na sto procent ♥♥ Je to bomba! Akorát by mě zajímalo, jak to chtějí udělat s těmi dalšími filmy... To se už přece nemůže jmenovat Fantastická zvířata, nebo jo?

    OdpovědětVymazat
  6. Mě Fantastická zvířata zaujala naprosto :) Koneckonců, jak dokazuje má recenze tady: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1804468406490027&id=1779939775609557&substory_index=0

    OdpovědětVymazat