čtvrtek 12. března 2015

Rest in peace, Richard and Terry.


Mám pro vás dnes dvě velmi smutné zprávy. Které spolu tak trochu i souvisí, ale o to nejde. Nechtěla jsem psát dva články, ale nedokážu nezmínit i tu první věc, i když vás, jakožto fanoušků Kristen, se nejspíš týká jen ta druhá zpráva, no hlavně Kristen se týká ta druhá zpráva. Nejspíš jste slyšeli o tom, že ve věku 66 let zemřel spisovatel Terry Pratchett, autor Úžasné Zeměplochy. Možná víte, že už několik let bojoval s Alzheimerovou chorobou, no přesto stále psal. Sám říkal, že ho psaní drží při životě. Bohužel už ale choroba přešla do příliš pokročilého stádia a svůj boj s ní prohrál. Terry byl skutečný génius mezi spisovateli a bude se na něj dlouho vzpomínat, vytvořil ohromné množství neuvěřitelných příběhů a je hrozné, že ho Alzheimer okradl o mnoho let, kdy mohl dělat to, co miloval a tvořit své příběhy. Byl to úžasný a velmi silný muž, kterého milují miliony lidí a je to vážně velká ztráta :'(

To ovšem bohužel není jediná špatná zpráva, kterou vám musím napsat. Ta druhá mi zlomila už tak zlomené srdce. A stává se to osobním i pro Kristen. Je mi z toho vážně smutno. Před dvěmi dny, 10. března 2015, totiž ve věku 63 let zemřel jeden z režisérů filmu Still Alice, Richard Glatzer. Jak jsem mnohokrát psala, Richardovi byla diagnostikována amyotrofická laterální skleróza, což je degenerativní onemocnění, které je nejznámější asi kvůli nejznámějšímu pacientovi, Stephenu Hawkingovi, který touto chorobou trpí již mnoho, mnoho let. Richard měl nějaké komplikace a bohužel vám musím říct, že jim podlehl. Jsem z toho vážně dost hotová, protože to byl úžasný člověk a skvělý režisér. Je mi vážně líto Washe Westmoreland a celé jeho rodiny a přátel. Julianne Moore jednou v jednom rozhovoru vyprávěla, že jí Wash říkal, že když byla jeho muži před čtyřmi lety diagnostikována ALS, zeptal se ho, co chce dělat. Jestli chce třeba cestovat, nebo tak. A on odpověděl, že ne. Že chce dělat filmy. A to také dělal. Natočil úžasný film, který jsem si zamilovala, a jistě nejsem jediná, natočil (mimo jiné tedy) Still Alice, film o Alzheimerově chorobě, dalším degenerativním onemocnění, a přenesl do filmu to, co nikdo jiný, než ten, který něco takového zažívá, nemohl. Vznikl tak nezapomenutelný film, za který jsem mu v mnoha ohledech neskutečně vděčná. Jsem skutečně šťastná, že chtěl točit dál a že pomohl přivést tento příběh na velké plátno. Doufám, že si ho lidé díky tomuto snímku budou ještě dlouho pamatovat, protože já rozhodně budu. Sbohem Richarde. Sbohem Terry. Odpočívejte v pokoji, doufám, že už jste teď někde na nějakém lepším místě. Upřímnou soustrast vašim rodinám. Nějaký čas pro vás budeme truchlit, ale hlavně si už napořád budeme pamatovat to, že jste vytvořili něco úžasného, co můžeme milovat a obohatili tak náš život, ať už ve filmu nebo v literatuře.
* * * * * * * * * * *
I have really really sad news for you today. You probably heard about that writer Terry Pratchett died in age of 66. The internet is full of it. It's kind of devastating, even for me, I didn't read many of his books, but I read some of them and I really liked him. He was amazing person and very strong man, he had an Alzheimer's disease diagnostic actually kind of long time ago, but he was still writing, writing was actually keeping him alive. But it couldn't last forever. It's terrible. But he lost his fight with life and died today.

But that's not all. It broke my heart. And it gets personal to Kristen, because I have for you really devastating news. Richard Glatzer, the co-director of Still Alice. He died two days ago, on March 10, 2015 due to some complications from his disease. As you probably know, because I talked about it a lot, Richard had amyotrophic lateral sclerosis and he unfortunately lost his battle with it. I am truly devastated by this news, because he was amazing person and great director, I am so sorry also for Wash Westmoreland and his family and friends. Julianne Moore once said, that Wash asked his husband after he was diagnosed with this disease, what does he want to do. If he wants to travel or something like that... but he said, that he wants to make movies. So he did. He did a remarkable movie, Still Alice, about another disease, about Alzheimer's disease and battling with it. His own experience was reflected in this movie, it's for sure and it even helped it to be more powerfull and amazing. And I am really, really glad, that he wanted to make movies and he made this possible, he made Still Alice, movie that I love and his name will be always related to this movie and I hope people will remember him for it for a long, long time. Farewell, Richard. Farewell, Terry. Rest in peace, I hope you're on a better place now. Condolences to your families. We will grieve for you for a while, but we will always remember those amazing things you did and we loved.

7 komentářů:

  1. bože, tolik smutných zpráv za jeden den :( je mi to hrozně líto...nějak nevím,co k tomu víc napsat :(

    OdpovědětVymazat
  2. Slyšela jsem jen o T. P. .. ale moc jsem ho neznala, už je to půl roku co mi kamarád doporučoval jeho knihy, že ho moc obdivuje.. to mi připomíná, že teď 2 dny nebyl ve škole.. Terry byl jeho velkou inspirací a miloval jeho knihy.. doufám, že ho to moc nevzalo a že to není důvod jeho absence... Vím, že jeho knihy četl pořád dokola.. No každopádně je to smutná zpráva.. svět by neměl přicházet o to málo spisovatelů, kteří ještě stojí za to vydávat.. Nic proti 50 odstínům.. kniha se mi líbila a moc, ale dost možná proto, že to mělo jistou podobu se stmíváním, alespoň já to v tom viděla dost jasně... Dívka co žije v Portlandu, právě má maturovat, je tak trochu nesmělá, nešikovná, zakopává, padá a hlavně je panna.. on je terno, každá ho chce a on si vybere tu zakopávající o vlastní nohy pannu protože ho upoutala.. říká jí věci jako že je jeho všechno, kde byla celý jeho život a nakonec jí ubližuje protože mu připomíná ženu která mu způsobila ty celoživotní noční můry... to je ale jiná kapitola, jen jsem chtěla říct.. že ta co to psala není podle mě žena hodná nosit titul spisovatel... Ona napsala dlouhé 3 díly erotické příručky s romantickým příběhem mezi sexem všude kolem, ale to dnes píše každý 5. .. No, rozčiluje mě to. Stephenie Meyer spisovatelka rozhodně je, to ona přišla s tím čemu se všichni tak zoufale snaží přiblížit.. (mimochodem Jamie byl ve filmu 50 shades of grey skvělý, ale jinak ten film byl hrozně sekavý.. jako když čteš první 3 stránky z každé kapitoly.. sek a další kapitola.. nemělo to souvislý děj.. chápu že do toho filmu nemůžou dát vše, ale prostě no tohle mi tam fakt vadilo)...No ale to jsem se dostala úplně někam jinam sakra! .. Každopádně, co se týče té druhé zprávy, tak to mě zaskočilo a konečně chápu důležitost a realitu toho příběhu, toho filmu Still Alice a konečně vidím, díky čemu je ten film tak moc úžasný... Mrzí mě to, ač jsem toho člověka zaznamenala až teď v tomhle článku.. Ale především odešel s tím, že pro nás dokončil jeden z nejkvalitnějších filmů současnotsti!.. A tím bych to asi ukončila... Nevím, co víc k tomu dodat, snad jen.. REST IN PEACE, GUYS. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ach, kdyby se tam komentáře ukládaly jako články... vážně nesnáším, když napíšu hafo dlouhý komentář a při odesílání mi vypadne net.. to bych vždycky do něčeho kopla.. ale říkám si chudák noha... !
    Tak zkráceně... moc ti děkuji za ten komentář, co si mi psala... vážím si toho, že mě takhle vidíš.. víš, oni rodiče hodně mě shazují, nadávají a tak ale na druhou stranu, oni nic jiného neznají.. takže jak potom může fungovat nějaká podpora nebo tak něco... Asi je za to vinit nemůžu, ale myslím si že hodně věcí je se mnou špatně kvůli tomuhle... nemám žádné sebevědomí, nevěřím si, často brečím... prostě má to své důsledky, ale jak říkám, asi jim to prostě nemůžu vyčítat :)Jinak jsem stejně moc kurevsky nadšená z toho projektu, kde by se měla Kristen objevit po boku mého dlouholetého idola Bruce Willise.. tak snad to klapne! :)

    OdpovědětVymazat
  4. O Richardovi jsem se dozvěděla díky na článku na super.cz a jsem z toho docela smutná. Já měla takovou, možná naivní, představu, že Richard na tom bude tak jako Stephen Hawking - že prostě bude žít ještě dlouho a natočí další filmy. Je to vážně smutné, ale věřím tomu, že teď už je na lepším místě a má se dobře. Taky je mi moc líto Washe. Určitě to teď nemá lehké... Still Alice je jedním z nejhezčích filmů, jaké jsem viděla a myslím si, že by ho měl vidět každý, protože je taky hodně poučný. Samotnou mě překvapilo, kolik věcí jsem o Alzheimerově chorobě nevěděla. Po shlédnutí tohohle filmu mi taky vadí ty vtípky typu "Ty máš Alzheimera?" -_-
    Terryho jsem teda neznala, ale ta knižní série mě docela zaujala? Je to dobré čtení?Jinak k tomu článku o Jennifer a Davidovi. Nakonec se ukázalo, že ten e-mail byl falešný a celá věc se teď šetří. Je docela smutné, co si lidé dokáží navymýšlet...

    OdpovědětVymazat
  5. Bože, tak obě zprávy mě dostaly a nějaké slzy ukáply, jak je ještě ten večer, tohle mě opravdu zasáhlo, ten život je fakt nespravedlivý :(

    OdpovědětVymazat
  6. ja som sa to dozvedela až tu a je to hrozné a muselo to byť ťažké aj pre hercov ktorý s ním naposledy točili jeden deň je tu a druhý zas nie je to smutné

    OdpovědětVymazat
  7. Velice mě mrzí jejich smrt, hlavně Richarda Glatzera. Na premiéře vypadal ještě plný síly a pak se to tak pokazilo...

    OdpovědětVymazat