pondělí 21. května 2018

Gallery update 69.9: 71st Annual Cannes Film Festival - 50/50 by 2020 Women's March (May 12)


Ahoj všichni, jak se máte? Já jsem měla poměrně na hovno den. Vstala jsem se špatnou náladou a s poměrně špatnou náladou jdu spát. Je to docela krizovka poslední dobou. Byla jsem od 9 do 3 v práci a upřímně? Dnešní směna byla asi ta nejhorší, co jsem zatím měla. Já pořád nejsem schopná se tam úplně hodit do pohody a dneska mi to ještě k tomu ani nešlo. Pořád jsem něco vylejvala, lidi mě srali, slzely mi oči kvůli alergii, celý den jsem furt kýchala a k tomu jsem měla každou chvíli pocit, že se tam rozbrečím. Bylo toho nějak moc. Za poslední tři dny jsem totiž spala asi tak 10 hodin dohromady a k tomu jsem i psychicky vyčerpaná, takže jsem neměla daleko k tomu, abych se tam zhroutila. Ale co se dá dělat, občas je prostě horší období. Znovu jdu do práce naštěstí až v neděli, ale mám zavíračku a v pondělí otvíračku, oni mě chtěj asi zničit. Trochu přemýšlím, že bych tam rovnou nocovala, protože to ani nemá cenu. Dojedu domů v jednu a abych vstávala v půl pátý? Původně jsem si toho nevšimla... No nic. Moje problémy, já vím, už toho nechám. Každopádně jsem vám chtěla říct, že moje aktivita se v příštích několika týdnech spíš sníží, protože je toho hodně, co musím udělat. Ne, že by byla nějaká extra vysoká, možná, že ve skutečnosti zůstane furt stejná, ale zkrátka a dobře je teď priorita škola a práce, nedá se nic dělat.

No, každopádně teď ke Kristen. Mám pro vás další z více či méně pravidelných příspěvků týkajících se letošního filmového festivalu v Cannes. Ten už oficiálně skončil před dvěma dny a Kristen se zúčastnila závěrečného ceremoniálu, přesně jak jsme všichni čekali, ale kromě toho se zúčastnila ještě dalšího milionu akcí, takže mám pro vás fotky z jedné z těchto akcí. Tyto fotky pochází z červeného koberce Women's March (pochodu žen) s podtitulem 50/50 do roku 2020 a konala se 12. května. Kristen byla jednou z žen, které se na tomto pochodu po koberci ruku v ruce ukázaly. Těchto 81 žen reprezentuje počet režisérek, které kdy měly nějaký film na festivalu v Cannes, což je hrozně malé číslo ve srovnání s víc než tisícem mužských režisérů... Člověk si musí trochu uvědomit, že dřív prostě ženy neměly taková práva jako teď a že herci by dost často třeba ani nepracovali s ženskou režisérkou, protože by to pro ně byla potupa, nebo kdo ví co. Takový byl zkrátka svět a v mnohých částech planety pořád ještě je. A horší. To hnutí 50/50 do roku 2020 je ale takové až trochu moc mi přijde. Nejsem totiž z těch, kteří by byli zastánci nějakých kvót nebo toho, že by nutně vždycky všechno muselo být 50 na 50 muži a ženy. Myslím si, že by rozhodně měli mít muži i ženy stejné podmínky a stejné příležitosti a stejné možnosti, ale nemyslím si, že je dobré, když je třeba nominovaných 50% muži ženy v kategoriích, jako je režisér nebo tak zkrátka proto, že to potom dostává takový ten nádech, že byli vlastně vybráni ne kvůli tomu filmu ale kvůli svému pohlaví a že třeba kvůli té snaze vyhovět té představě znevažují práci mužských režisérů. Dobrým příkladem je třeba to, co při předávání nejlepšího režiséra na Oscarech řekla Emma Stone... 4 režiséři a Greta Gerwig, to je prostě jako kdyby na těch ostatních ani nezáleželo, jakoby jejich práce nebyla dobrá nebo významná a to i přesto, že mezi nimi byli třeba zástupci menšin. Ale i kdyby nebyly, prostě mě nebaví tahle představa, že bílý, heterosexuální muž je nejhorší nepřítel všech. Podle mě by se prostě neměla za vším hledat diskriminace. Trochu jak ten ročník "all white Oscars"... Tehdy to řekl hezky Chris Rock, že před x desítkami let taky nebyli nominovaní černí herci, ale nikdo to neřešil, protože černoši tehdy měli reálný problémy. Hrozně moc bych si přála, aby gender a barva pleti a všechno prostě úplně vymizelo z těhle kriterií a afér, aby se to prostě bralo jako že buď byl dobrej, nebo dobrej nebyl a neřešilo se, jaké procento žen je nominovaných a tak vůbec. Ale jsem asi naivní, když si myslím, že takový svět někdy může existovat. Ale tak to jsem se zas trochu rozkecala. Samozřejmě podporuji to, aby si byly muži a ženy rovni a všechno tohle, a jsem ráda, že Kristen to podporuje takhle veřejně taky, jen jsem chtěla říct, že některé ty věci jsou zkrátka už trochu extrémní. Kristen bypadala naprosto skvěle. Jediné, co se mi moc nelíbilo, byly ty sluneční brýle, ale jinak vypadala fakt parádně. Hrozně se mi líbí ten model, který měla. Opět Chanel, stejně jako letos všechno, ale opravdu stylový komplet, který mě osobně nadchnul ještě v kombinaci s výrazným make-upem, rudými rty a krásnýma botkama. I účes se mi líbil. Tak určitě koukněte do galerky na nějaké fotky :)
+ + + + + + +
Hello everybody, how are you? I had a pretty shitty day, to be honest, I am deadly tired. I was working from 9 a.m. to 3 p.m. and it was probably the worst shift I had. I got very scared right now, like... out of nothing that I have to write my thesis, like... no shit, I really do. I should read like 24/7... I don't know what am I going to do, literally have no idea. But first I have to read those books. Tomorrow, I am going to read the shortest one. It has only around 100 pages so I can get through it if I'll really read. And then I have to read another one, with more than 400 pages till Sunday, which will be worse because I hate that book. It is so boring... Whatever. My thesis, my problem. But the fact I am finishing my bachelor means, that I will probably be here less, but I will still try to write articles at least once in three days or so.

Right now, I have for you some more pictures from this year's Cannes Film Festival. Kristen went to so many events and I am so happy that I have so many news thanks to that. She is going to film Against All Enemies in June and she is probably going to film her feature film as a director and also the Charlie's Angels reboot so she will be very busy and so I am glad, I have so many news now because I will have articles to publish even when there are not any news. Kristen and another 80 women attended Women's March on the red carpet at Cannes on May 12. These 81 women represent the number of female directors who ever brought a film to Cannes Film Festival as a comparison with over a thousand of male directors who did the same. There is a movement called 50/50 by 2020 that was signed in Cannes this year that is focused on equality between men and women. I honestly don't like the concept of 50/50 everywhere, quotas and stuff. I, of course, want for women to have equal opportunities as men, but I think that if this is too forced, it gets to the part when they give preference to a movie directed by a woman only because it was directed by a woman and to make it 50/50 and not because of the quality of the film. It is kind of what Emma Stone did at this year's Oscars when she said "four directors and Greta Gerwig". It sends the wrong message. It sends the message, that the work of those four other directors is not as important as the work of the only woman there... Even though there were minorities among those four male directors... But if this is done right, I completely support it, I of course support equal rights and opportunities for women and I am glad Kristen is also supporting it and is public about it. She looked absolutely incredible at this event, I absolutely adore her outfit and her hair, I think she looked incredible! You can see her in most pictures with Lea Seydoux or among other women from this year's jury.

002~34.jpg 012~24.jpg 019~15.jpg 026~11.jpg 124~1.jpg
131~1.jpg 198.jpg 121~2.jpg 127~2.jpg 030~11.jpg

6 komentářů:

  1. tal to je v pohode, jasnačka čo je priorita, blog byal byť na zabitie nudy a relaxáciu a nie práca, to jej môj názor, keď to proste človek nestíha tak to nie je koniec sveta,  mno a to s tou prácov tak to každá ma svoje úskalia, ja to tiež nemam momentálne ružové lebo mi príde, že som tam ako nejaká handra tak dúfam, že to dobre dopadne acu teba tiež , mno a to s tou rovnoprávnosťou, ja si myslím to isté o tejto situácii ale svet taky asi nikdy ani nebude, ale dúfať c to môžeme Kris vyzerala super a tie okuliaremi ani nevadia, podľa mňa to celkom ozvláštnili

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je mi líto, že jsi měla takový špatný den. Já osobně bych se na tu práci asi vyprdla, když říkáš, že tam pomalu můžeš začít přenocovat. Nevím, jestli by mi to za to stálo. Ale to říkám sama za sebe, ty si to musíš rozhodnout sama. Každopádně ti budu držet palce, aby se to zlepšilo a lidi asi serou všechny a všude Kamarádka dělá v Kauflandu u pultového prodeje a taky říká, že kolikrát přemýšlí, jestli jí za to ty peníze stojí. Mě ti lidi štvou taky, když se někde třeba blbě motají - to moje potřeba vraždit roste -_-
    Teď už k článku. O tom pochodu jsem slyšela a musím říct, že se mi líbí, že se přítomné dámy takhle spojily :) Bylo to poklidné a nic pobuřující, jak by takové pochody měly dle mého názoru být :) Každopádně s tebou ale souhlasím. Bylo by fér, aby v počtu nominovaných byly tak nějak ve stejném množství zastoupení muži a ženy, ale taky si myslím, že by hlavně mělo jít o to, jestli je ten "výrobek" dobrý nebo ne. Můžeš být ženská režisérka, ale třeba točit blbý filmy, pak si nezasloužíš tam být. Ale je fakt děsivé, že nominovaných bylo jen 82 režisérek a režisérů bylo tuším nějak 1600, to je fakt do očí bijící rozdíl. Ale určitě na tom má svou váhu i to, co tady sama říkáš a sice, že až teď v posledních letech si ženy prochází takovou pomyslnou renesancí a mají potřebu bojovat za svá práva jako kdysi sufražetky. No, uvidíme, jestli svého cíle za ty 2 roky dosáhnou. Já bych tomu úplně nevěřila, ale jsem pro, aby se zvedlo množství nabídek pro režisérky :) Kristen teda opět vypadala parádně. Ten komplet je velice elegantní a jí hodně slušelo - ačkoliv se mi na něm trochu nelíbí, že byl z nějakého "plyšového materiál" (nevím, jak to jinak popsat ). Ale jinak byl super. Ty sluneční brýle mě taky moc neberou, ale jsou zajímavé Akorát je škoda, že nevidím, jak měla Kristen nalíčené oči, musíme si vystačit s výraznější rtěnkou. Jo a taky se mi moc líbí zvolený účes :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja ťa s tou pracou dosť ľutujem ale verím, že to dáš. Ale popravde ja ani neviem čo robíš ale zas ak ťa to baví tak no neviem. Ale to čo ťa teraz čaká je preboha... Tak neskoro to oni nie sú normálny. Vidím, že sa Kristen tých akcii dosť zúčastnila čiže už sa teším aj na ďalšie fotky ale máš čo robiť ach jaj. Ja sa dakedy zamýšľam.. moje premýšľacie chvíle... a obdivujem tie ženy, že sa dokázali presadiť, a že už nie sme podceňované a menej cenné ako muži. Aj keď zas nie všade platí ale aspoň tu. Outfit Kristen sa mi veľmi páči aj keď popravde mala už lepšie. Ale tak na Chanel je to dosť dobre. A vlásky mala krásne aj keď najlešpei by bolo keby mala dlhšie.

    OdpovědětVymazat
  4. Upřímně, mám na to stejný názor jako ty... důležitá je rovnost příležitostí a ne rovnost výsledků, takže všude všechno nemusí být vyrovnané... samozřejmě, je potřeba podporovat ženy a lidi jiné barvy pleti, ale všeho s mírou bych asi tak řekla no, kvóty mu upřímně hodně lezou krkem nicméně, kristen vypadala krásně, jen se mi sakra nelíbí ty brýle, ale všimla jsem si, že je teď nosí víc a víc celebrit to bude zase nějaká móda asi

    OdpovědětVymazat
  5. Heeej, právě, on to nikdy neříká, takže si to musel užívat Jinak já nemám teď vůbec čas, ani se ozvat s tím, že skončil hiatus, protože teď do sebe drtím právní dějiny a římské právo a co strašně děkuju za pochvalu designu, upřímně, já mám matnej displej a ten strašně snižuje sytost barev, takže nemám tušení, jestli to není až moc barevné? takže se omlouvám za zničené oči

    OdpovědětVymazat
  6. Zlato, to mě mrzí, že to máš teď tak náročný. Do toho ještě zkouškový a koukám, že práce šílená a spánek mizerný.. :/ No snad bude brzy líp a zase se ti všechno vrátí do lepšího :) Nejhorší je, když někdo z někoho dělá robota, to nesnáším.. Kamarád takhle taky nocoval v práci, nedával to dojíždění hlavně, když ve 2 ráno končil v práci a v 6 ráno měl zase začínat jako první.. Prostě dneska to někde funguje fakt jak u blbečků na dvorečku. Obdivuju tě, že to dáš! Upřímně, fakt že jo.Kristen to vážně slušelo, i když mi přijde, že poslední dobou kdy zavítám na tvůj blog (není to moc často, já vím:( ), tak mi přijde že to její oblečení od Chanel je pořád takový si hodně podobný často.. Možná se mi to jen zdá, ale občas bych řekla, ty jo, tohle už měla ne... a pak kouknu a má něco jiného ale připomíná mi to předešlý outfit.. Jinak to s těmi režiséry.. Já nevím no, nejlepší by bylo nekoukat na to jaký má kdo pohlaví a kolik lidí tvoří jaké zastoupení.. prostě skvělá práce by měla být oceněná.. a nazdar, a ne řešit kvóty a podobné.. To co řekla Emma Stone se mi líbí... ! :) To bylo hezky řečeno.Jinak nějaké to řešení barvy pleti.. já nechápu, že to v dnešní době ještě může někdo vyhrotit do takové míry, že jde o krk... nenávidím to! Hlavně v knížkách jako Amerikána, co jsem četla.. děsně mě iritovalo, čím si občas museli projít kvůli své barvy pleti a tam se mi děsně líbil jeden úryvek: "V Nigérii nejsme černí, v Nigérii totiž neřešíme jakou máme barvu pleti, prostě se narodíme takový jací jsme. Černoškou jsem se stala až v Americe, tam se to totiž rozlišuje. Do té doby jsem ale byla člověk jako každý jiný."

    OdpovědětVymazat