neděle 22. prosince 2019

Kristen will receive the Actress of the Decade award!!!

Dneska jsem se vrátila k ukládání fotek z festivalů. Přerušila jsem tuhle práci, když začalo promo k Charlieho Andílkům, ale teď si myslím je čas, abych doplnila to obří množství informací a fotek, které jsem zatím neměla čas přidat. Tomu se asi budu věnovat tady na blogu, dokud se neobjeví nějaké novinky, které nebudu moct přeskočit. A pokud se vůbec budu věnovat blogu, vzhledem k tomu, že mě tlačí různé termíny a jsem z toho celkem v hajzlu. Nemůžu si úplně dovolit prokrastinovat, no přesto to dělám, že ano. Tak aspoň to budu dělat u něčeho, na čem mi záleží, jako je blog a ne u koukání na seriály. To mě sice baví, ale to můžu dělat, až budu mít všechny věci hotové. Takže ne, nekoukám na Zaklínače. A ano, umírám z toho, že nemůžu koukat, ale prostě si nemůžu říct, že si pustím jeden díl, protože vím, že když si pustím jeden díl, tak to prostě poseru a zas to bingnu a dva dny v prdeli, že. No nic. Ale byla jsem na nových Star Wars. Celé jsem to prořvala, jak je mým zvykem. Mně se to líbilo. Jakože... já jsem dost velkej fanatickej fanoušek staré trilogie, kterou fakt nesmírně miluju, ale třeba moc nemusím prequely a ta nová trilogie mě taky tolik nechytla za srdce, ale myslím, že s tím, co měli v rukách po posledních dvou filmech, se s tím poprali dobře a že to byl pro mě hodně intenzivní zážitek a dobré zakončení té trilogie. Neřekla bych úplně ságy, ale trilogie ano. Jen tam bylo pár takových hluchých míst, nějaké otázky zůstaly nezodpovězeny a tak... a bylo tam dost fan servisu, ale mně to nevadilo. Celkově se mi to líbilo. I když jsem to tak nějak zhodnotila celkově asi takhle. Líbilo se mi to? Jo. Byla bych radši, kdyby ta nová trilogie vůbec nevznikla? Taky jo. Nebude to srdcovka, ke které bych se vracela tak, jako ke staré trilogii každé Vánoce. Vzestup Skywalkera mě emocionálně hodně vyčerpal. A asi bych byla radši, kdyby ano, vznikla nová trilogie, ale byla s původními svázána více okrajově. Kdyby to třeba bylo o vnucích nebo pravnucích hlavních hrdinů ze staré trilogie a ne takhle provázané no... Myslím, že by jim to i dalo větší tvůrčí volnost. Ale líbilo se mi to, nepřijde mi, že si to zaslouží tolik hejtu. Přijde mi, že spousta lidí se předem rozhodla, že ten film bude nenávidět kvůli tomu, že Poslední z Jediů nebyl úplně vydařený. Mně se teda líbil i ten celkem, já nejsem tak náročná, ale Vzestup Skywalkera byl prostě objektivně lepší, přesto má horší hodnocení. Třeba i můj kamarád se rozhodl, že na to nepůjde a mluví o tom jako o blbosti, i když to neviděl. To mi vždycky hne žlučí. No nic. Ráda si poslechnu vaše názory, pokud jste to někdo viděl. Normálně to totiž probírám s tím kámošem, co se na to tentokrát vykašlal, tak nemám s kým to probrat :D

No ale teď už ke Kristen. Dneska jsem původně chtěla udělat velkej gallery update ze San Sebastianského filmového festivalu, ale nakonec jsem se rozhodla´pro něco jiného. Tohle je to totiž fakt skvělá zpráva, která si zaslouží vlastní článek a ne jen nějakou zmínku jen tak mimochodem u jiného článku. Kristen totiž bude udělena cena s názvem Actress of the Decade. Tuto cenu udílí v rámci letošní award season Hollywood Critics Association a je to naprosto úžasná zpráva. Kristen se stala herečkou dekády a to samozřejmě vyvolalo vlnu nesmyslného hejtu na twitteru, který nebudu asi moc do detailu řešit, protože se mi nechce, ale zároveň to vyvolalo i spoustu pozitivních reakcí. Samozřejmě je spousta herců, kteří by si zasloužili podobné ocenění, ale tím, že Kristen nezískala žádnou nominaci v letošní, ani jiné awards season, na rozdíl od mnoha dalších skvělých hereček, tak je to podle mě skvělá možnost, jak to tak nějak aspoň trochu vykompenzovat a rozeznat její významnou roli v kinematografii posledního desetiletí. Kristen natočila více než 20 celovečerních filmů a to je podle mě naprosto neobvyklá záležitost i vzhledem k tomu, že posledních 10 let je vlastně rozmezí od 19 do 29 let. Nejednalo se sice o příliš komerční snímky, ale vesměs převážně o kritiky velmi pozitivně přijímané snímky, ve kterých byla vyzdvihována především Kristen a naprosto si tuhle cenu zaslouží. Předávání Hollywood Critics Awards proběhne 9. února 2020 a už se nemůžu dočkat :) Jinak teda za Seberg Kristen zas nikdo nenominoval a asi ani nenominuje, přestože některé nominace ještě zveřejněny nebyly. Já už jsem si zvykla na to, že její výkony jsou přehlíženy, zatímco někteří oblíbenci kritiků jsou nominováni pořád. Já nevim, přijde mi, že jsou nominovaní pořád ti stejní dokola. A nechci říct, že to není fér nebo že jsou to špatní herci, ale už mě to celkem unavuje. Už od chvíle, co Kristen nezískala nominaci za vedlejší roli ve Still Alice nebo v Sils Maria a místo toho získala nominaci Jane Fonda za Youth, ve kterém byla asi tak 2 minuty, jsem to už tak trochu vzdala, ale každý rok mě to nasere :D Letos jsem se dočkala aspoň toho, že se Sophie Turner dočkala nominace na Emmy, tak třeba se jednoho dne dožiju i toho, že Kristen nominují na Zlatý Glóbus nebo tak něco. Uvidíme. Jednou to třeba klapne. Věřím, že ano, ale letos to holt zřejmě nebude. Nečekám, že by mě Akademie překvapila až tak moc. Jako třeba mám fakt ráda Scarlett Johanson, ale za Marriage Story si zasloužil nominaci všema deseti Adam Driver, ale ona... jakože jo, taky, ale nepřišlo mi to nějak ultra výjimečný, nevím, asi je to mnou. Prostě je to o tom, jak moc jsou ty filmy propagované no, a tím, že Seberg celkově tak dobrý film není, tak neohodnotí ani Kristenin výkon, který byl výjimečný. Ne, že by Oscara nevyhrála už spousta blbejch filmů, že... No comment. Vždycky je to o těch filmech, o kterejch je nejvíc slyšet, přestože třeba vznikly mnohem, mnohem lepší za celý rok. No nic. Kristen hrozně moc gratuluju, je to úžasná zpráva a jsem z toho dojatá a nadšená a jsem na ni moc hrdá! :)
+ + + + + + +
I went back to updating gallery with pictures from festivals. I postponed that when the Charlie's Angels promo started, but I still didn't publish A LOT of pictures from A LOT of events. That's probably what I am going to do during Christmas when I will procrastinate a little bit from what I actually have to do. I don't think I will be here much now, because my deadlines are closer and closer and I am kind of fucked. Anyways. I went to see the newest Star Wars movie. To be honest, I am one of those people who have been obsessed with Star Wars since they were a little kid. My dad loves it deeply and every time we were sick as kids, we would watch it together. I don't particularly like the prequels with Anakin and Padme much, I love Obi-Wan though, deeply. And I didn't care much for the new triology, because the original one is sacred to me, so I wasn't really happy about the idea they will fuck that happy ending up. But I really liked the last one. I think it was the best one out of the three actually. I am kind of easy to please when it comes to movies, so I did like The Rise of Skywalker and I honestly think that they did it a justice, given the fact that the previous ones weren't as good as everyone hoped they would. It was an emotional roller coaster to me... I don't think it deserves so much hate. I think it's better than Last Jedi, yet it has lower scores from audience and critics. I don't know. I think it will become a cult as the old ones did, it will just take some time. But I kind of felt like... even though I liked it, I would be happier if these films were never made. Spoilers ahead. I liked the idea of new films, but I just wish they would separate more from the old characters, I hated to see my beloved characters die on screen, I wish they would do a younger generation... like... ancestors of Luke and Leia and Han and not this connected, you know. Even though it was nice to see their faces again. Anyways. End of spoilers. I would like to know though, what did you think about it, so tell me.

I have for you today one short information. I am angry at the Academy and the Critics that they snubbed Kristen again. She didn't get any nomination yet for her performance as Jean Seberg in Seberg, despite the brilliant reviews she was getting, but she doesn't like the part of promotion and marketing that goes with trying to convince the critics to actually give a fuck, so I don't really think they were pushing it hard enough. And it is not as "commercial" as other films. I don't know, like for example Little Women. I really like how the movie looks like, but it's Saoirse Ronan once again. I love Saoirse and I think she is a brilliant actress, but I kind of get this feeling that the academy and critics have their favourites and those get nominated all the time. She deserves the nomination, probably, I haven't seen the movie yet, because it is not out yet, but I don't know. It's kind of like when Jennifer Lawrence got nominated three years in a row, not that she didn't deserve it, but there were people and films that would deserve the recognition more, in my opinion. Well SAG Awards nominations are not out yet and of course the Oscars also, but it's not gonna happen for Kristen this year. I have never got over the Clouds of Sils Maria snub, I won't get over this one either. But I believe when the moment is right, she will get these awards, I can feel it in my bones. BUT. A HUUUUUGE BUT. Kristen's incredible work was rewarded at last. the Hollywood Critics Association has named Kristen the Actress of the Decade and she will receive an award on January 9, 2020. Which of course caused a total shitstorm on Twitter that I won't dug much deeper in, but a lot of people, including me, are absolutely thrilled by this. Kristen made more than 20 movies in last 10 years, which earned her not only my deepest love, but also respect of fellow artists. She absolutely DESERVES to get this award and I am so proud of her and so happy for her. Fuck the haters, she does deserve this so very much and I am so excited. Congratulations Kristen!!!!

3 komentáře:

  1. mno tak ja som z trilógie videla len jednu časť a ako extra ma to neoslovilo, takže som sa nevrhla ani na tie ostatné, ja som obrovský fanúšik starých filmov, a videla som ich mnohokrát, a toto ma tak trochu sklamalo, a tak neviem či si pozriem tie ďalšie, mno a Kris teda k oceneniu gratulujem, je to naozaj skvelé keď nebola nominovaná, aspoň takto ju ocenili za jej prácu ktorú vykonala za poslednú dekádu ,

    OdpovědětVymazat
  2. Tak prvně chci moc poděkovat za pochvalu layoutu, moc mě to těší a aspoň si pak nemyslím, že to stojí za starou bačkoru Já toho mám taky hodně, mám mít do konce ledna odevzdanou celou teoretickou část bakalářky a jako mám napsané 2/3, ale k té poslední se prostě nemůžu dostat Vždy začnu dělat něco jiného, achjo Kristen k ocenění gratuluji! Nechápu ty hejty, myslím si, že má Kristen nesmírný talent a není to jen ta Bella, myslím si, že nám to ukázala hned několikrát, ale tak lidi budou hledat vždy něco

    OdpovědětVymazat
  3. Kristen k ocenění moc gratuluju! Souhlasím, je to taková hezká kompenzace za to, že ji (nejspíš) z nadcházející awards season vynechají. Já teda musím říct, že do školy něco dělám každý den, ale psaní bakalářky se nakonec ukázalo být daleko těžší/složitější, než jsem si myslela, že bude Ale ráda bych měla do konce ledna aspoň tu teoretickou část hotovou (ještě mi zbývá napsat tak 5 stran, ale taky se mi do toho moc nechce ). Co se týče Star Wars, tak mě se samotný film líbil, bavilo se mě na něj koukat a tak, ale z hodně věcí jsem taky byla zklamaná. Třeba co se týče původu Rey a že tam zase zatáhli Palpatina nebo že zabili skoro všechny z těch původních filmů. Pořád jsem doufala, že Rey skončí s Kylo Renem/Benem a ani na to nedošlo -_-

    OdpovědětVymazat