středa 1. prosince 2021

Kristen received the Performer Tribute Award at the Gotham Awards 2021 + anothe nomination

 

Konečně jsem viděla Spencer. Cítím se tak být konečně dostatečně kvalifikovaná k tomu, abych mohla říct: Kristen je tam naprosto úžasná. Doteď jsem se nemohla plnohodnotně hádat s lidmi na twitteru, protože jsem ten film neviděla, ale teď už můžu. Když jsem totiž zjistila, že posunuli českou premiéru (už zase) až na nevím, nějaký konec ledna 2022, rozhodla jsem se, že takhle to už dál nejde a opět podlehla temné straně síly. Na druhou stranu, co na to říct no... nemají to posouvat. Já do toho kina určitě půjdu i tak a dost možná i několikrát, protože to chci vidět i na velkém plátně, ale nedokázala jsem se už úspěšně vyhýbat spoilerům na twitteru a obecně všude možně, i v rozhovorech a tak, a chtěla jsem ten film vidět dřív, než za něj Kristen začne vyhrávat všechna ta ocenění, která za něj vyhrávat bude. A vlastně už začala. Než se dostanu k jádru pudla, chci jen říct pár slov o tom filmu. Napíšu o něm určitě ještě i vlastní článek, pokud někdy chytnu slinu a budu mít čas, ale pro případ, že ne, tady jen taková krátká ochutnávka mých myšlenek. 

Film nemá na ČSFD úplně vysoké, ale ani úplně nízké hodnocení a těžko říct, co se stane, až bude film v kinech. Myslím si, že do červených se asi nedostane, ale řekněme si to narovinu: hodnocení na čsfd ne vždy odpovídá kvalitě filmu. Taky ne vždy všechno odpovídá osobnímu vkusu, že ano. Chci vám říct, že Spencer je komorní, nezávislý a především - artový film. A dle mého názoru by se na tenhle film už ze zásady neměli koukat a potom ho hodnotit lidé, kteří nemají artové filmy rádi. Protože prostě proč? Víš od začátku, že se ti to nebude líbit, ale neodpustíš si šanci to zhejtit? Fakt nevím. Prostě... pokud nemáte rádi artové filmy a jdete na Spencer s vidinou, že uvidíte životopisný film o princezně Dianě, tak vypněte přehrávání, odejděte z kina, nechte si vrátit peníze... protože toho se nedočkáte. Film už vám na začátku sděluje, že se jedná o bajku, o fabulu, o příběh založený na skutečné tragédii. Spencer si nehraje na životopisný film, který všechno říká tak, jak to bylo. Nikdo neví, jak to bylo. Všechno je to vymyšlené, založené jen a jen na tom, jaká Diana byla a co o ní víme, ale to, jak to bylo, ví jen lidé, kteří u toho byli... a ani ti třeba neznají celý příběh. Přestože ale to, co je řečeno ve filmu, je zcela vyfabulované, to, co se tam děje, je smyšlené, postavy, které tam jsou, třeba ani nebyly... vytváří Spencer snad úplně nejskutečněji působící obraz Diany, jaký nám kdy filmy o ní daly. Protože sice není pravda to, co nám film ukazuje, on nám neříká, že se to takhle stalo, ale z toho, co víme o jejím příběhu, se to takhle stát klidně mohlo a to je to, z čeho mrazí. Pablův pohled na Dianu je podle mě hrozně moc autentický, i přes netradiční volbu, jak to ztvárnit. A právě ten netradiční příběh tomu podle mě přidává na kvalitě. Pro mě to byl skutečně skvělý zážitek a film se mi líbil po všech stránkách, ale já mám ráda artové filmy. Na čem se ale lidé většinou shodnou je to, že i když mají výhrady k filmu, vizuálně je skvělý (což je) a Kristen je skvělá (což je). Film je natáčený na film, což je sakra poznat a já to zbožňuju. No a prostě... jděte na ten film, pokud budete mít možnost, kvůli Kristen, ale pokud nemáte rádi artové filmy nebo očekáváte klasický životopisný film, tak s tím nepočítejte no :D

No nic. To ke Spencer. Teď k věci. Když už jsem zmínila ta ocenění, která Kristen dostane a bude dostávat bla bla bla, tak jsem to teda stihla jen tak tak. Proč? Protože Kristen už jedno ocenění dostala. Dostala ho den poté, co jsem shlédla film, takže jsem to měla za pět dvanáct. Kristen získala ocenění s názvem Performer Tribute Award na Gotham Awards 2021. Nebylo to tedy klasické ocenění za nejlepší herečku v tomto roce, ale čestné ocenění, což bych řekla, že je asi ještě o stupeň výš než nějaká nejlepší herečka roku. Wow. No nic. Jsem z toho fakt nadšená a jsem hlavně na Kris hrozně pyšná, neskutečně moc si zaslouží všechna ta ocenění, která přichází, protože se úplně ztratila v roli Diany, člověk úplně zapomněl, že se nedívá na Dianu, ale na Kristen, která ji hraje. Byla vynikající. A to si myslím, že jsem celkem objektivní, neříkám to proto, že miluju Kristen, byla fakt úžasná. Ještě, když jste vážně i viděli nějaké rozhovory s Dianou nebo tak, tak to v tom úplně cítíte, jak ji měla opravdu skvěle nastudovanou od A do Z. Protože nemám úplně náladu ukládat tu haldu fotek, rozhodla jsem se ten článek rozdělit do dvou. Fotky tedy přijdou až v tom dalším třeba zítra nebo v pátek (snad). Teď mám ale pro vás videa z předávání. Jedná se o video, v němž Kristen uvádí její dlouholetá blízká přítelkyně Julianne Moore, která si zahrála její matku ve filmu Still Alice, ale znají se už od Kristeniných 12 let, a Pablo Larraín, režisér filmu Spencer. Julianne měla krásný dojemný proslov, Pablo to vzal hodně stručně, to mě pobavilo, ale i tak to bylo hezké. No a druhé video je potom Kristenin proslov, když převzala cenu. Byla poměrně dojatá, to se dalo poznat, a byl to hodně... proslov na Kristenin styl, řekněme. Byl vtipný, pro mě alespoň, ale zároveň moc hezký a hrozně chaotický. Takže klasika. Kristen měla svůj proslov připravený v čtecím zařízení, ale samozřejmě se odchýlila, každopádně když si uvědomila, že ho tam má, tak si z toho ještě zvládla udělat legraci, no a zkrátka super. Potom mám pro vás ještě delší video, kde je obojí dohromady i se sestřihem Kristeniny herecké kariéry, o níž ostatně mluví i ve svém projevu. Moc mě taky pobavila část, kdy Kris odloží své ocenění na podium, protože se stále bojí, že ho upustí. Stalo se to jednou, může se to stát znovu, víme, jak Krie mává rukama, když něco říká :D Kdo sleduje Kris tak dlouho, jako já, si dobře pamatuje na rok, kdy upustila popcorn MTV awards, že :D 

+ + + + + + + +

So... I have seen Spencer on Monday, I think. Maybe Sunday, I am not sure. However, I now finally feel qualified to talk about Kristen's performance in the movie. Not that I did not know she'd be amazing in it, but I couldn't properly fight idiots on Twitter, which is my favourite thing to do, because I did not watch the movie. But the moment I found out the Czech premiere was once again pushed from December 9th to January 22nd or something, I lost my cool and just... did what Czech people do when they cannot go to cinema. But I will definitely go to the cinema when it FINALLY comes out, don't worry. Anyway. I will probably write more about it in the future but I just want to tell you this. It is an artsy film. That being said, it's not for everybody and there will be a lot of hate towards this film online which definitely does not mean it is a bad movie. I just feel like there is type of films you have to really like to appreciate movies like 'Spencer', because if you are going to this film expecting a biopic, that's not what you'll get. This movie is piece of art. It is not a real story, it is edgy, it is visually stunning and it is kind of creepy at times. It is not supposed to tell a story about how those three days actually went down. It is a balad, it is a fable based on a true tragedy, as the movie says. Most of the things are completely made up but for me, it is the truest Diana movie I have ever seen exactly because of it. 

Anyway. I am not here to talk about the Spencer movie even though I do have a lot to say. It is a beautiful film though, I loved it and Kristen was absolutely incredible. All the praise she's getting is deserved. And when we talk about praise, I have for you today some amazing news and I am sure more is to come this Award season thanks to this particular piece of art. There is a whole bunch of pictures but I do not want to delay any further, so I have decided to separate the news into two articles instead. 

On November 29, 2021, so we are moving from September to actual current reality, Kristen has received an honorary award called Performer Tribute Award at the Gotham Awards 2021 for her role of Diana in Spence. The awards was presented by both the director of the film, Pablo Larraín, and Kristen's long term friend and her on screen mom, actress Julianne Moore. It was a beautiful tribute they created for Kristen and I am just so proud of her, I cannot even explain. She deserves it though, she deserves it very much. I have for you now two videos from the event, Julianne's and Pablo's speeches and then Kristen accepting the award separately, but then I have it for you also in one 10 minute long video that includes Kristen's acting tribute, if someone is interested. But if you want to just watch Kristen's speech, I have it separately for you. It was a very Kristen speech and I absolutely loved it. I also loved how she put the award down because she's still terrified of dropping it since year like 2009 or something when she dropped the MTV popcorn on stage. And also, she looked absolutely stunning in that red dress, but I was actually told on twitter it was pink, so I guess it is pink. 


Julienne's and Pablo's tribute speech:

Kristen's speech:

Full video:


A aby toho tedy nebylo málo, Kristen byla dnes nominována v kategorii Nejlepší herečka v dramatické filmové roli na oceněních Satellite Awards 2021

And last, but not least, Kristen was nominated today for a Best Actress in a Motion Picture Drama at the Satellite Awards 2021

2 komentáře:

  1. Já mám ráda artové filmy, dalo by se říct, že jsem na nich i trochu "vyrostla". Pamatuju si, že Česká telvize vysílala tzv. Filmový klub, kde právě vysílali nezávislé filmy a někdy jsem si je i nahrávala na video (ví ještě někdo, co to je? :-D). Jsem jedna z těch, co život Diany a bristké královské rodiny přitahuje, takže téma filmu je zasílená i na mě. I když nepatřím mezi ty, co si Dianu jen idealizují. Jsem ale už asi přesycená všmi těmi snímky o tom, jaká byla,jak to bylo a naopak se mi líbí, že tento film si od začátku nehraje na to, že to všechno ví, ale že jde o smyšlené vyprávění na zákadě reálného příběhu. Jsem zvědavá na tento pohled.

    OdpovědětVymazat